Regio Zuid | CIP - Controls in Personalisation

De media-industrie bevindt zich in een revolutie als gevolg van de verandering van het consumentengedrag. Consumenten gebruiken steeds vaker digitale media en door een overvloed aan nieuwe on-demand platformen gaat aanbevelen (recommenden) een steeds belangrijkere rol spelen. Aanbevelen impliceert dat de contentaanbieder de consument content aanbeveelt waar deze in een specifieke context behoefte aan heeft. Hiervoor is een profiel nodig van de gebruiker en kennis over wat op dat moment relevant is voor deze persoon. Met dit project ontwikkelen aanvragers Adversitement B.V. en Scyfer B.V., in samenwerking met de TU Eindhoven (inhuur) software voor realtime contentpersonalisatie op de websites van de eindgebruikers van de software (websitehouders). De software, Controls in Personalisation (CIP), verhoogt de snelheid waarmee een koppeling kan worden gemaakt tussen het klikgedrag op een website (input), een algoritme (model) en het resultaat (de aanbeveling). CIP maakt een koppeling mogelijk tussen het O2MC-platform van Adversitement B.V. en een algoritme dat wordt ontwikkeld door Scyfer B.V.; het geeft de websitehouder en –gebruiker controle over gepersonaliseerde informatie in realtime. De projectactiviteiten zijn gericht op de ontwikkeling van software die technisch goed werkt. De technologische ontwikkeling in het project resulteert in te vercommercialiseren software voor beide partijen. Adversitement houdt zich binnen dit project bezig met de snelheid van de koppeling in de software, wat CIP operationeel interessant maakt. Scyfer zal zich gaan inzetten voor de ontwikkeling van een algoritme dat in staat is te voorspellen wat een bezoeker, op basis van persoonlijk informatie, interessant vindt en wil consumeren.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2015-0534
Rijksbijdrage € 127.050,00
Locatie Nederland
Jaar 2015
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Advertisement B.V.