Regio Zuid | Predictive Pricing Algorithm Feasibility
B2B verkoop organisaties hanteren veelal niet de best haalbare prijzen voor verkochte producten door gebrek aan informatie over de juiste prijsstelling. Met name in tijden van toenemende prijsconcurrentie en verslechterende markt posities moeten B2B bedrijven in hun onderhandelingen sterker staan. Verkoop organisaties van bedrijven zoals Essent kunnen niet de juiste prijs bepaling doen en zijn overgeleverd aan de inzichten van de kopende partij t.a.v. van concurrentie. Dit kost bedrijven gemiddeld 5-10%% marge. De uitdaging is om vanuit business data informatie te creëren en toegankelijk te maken voor field sales forces om in hun onderhandelingen een prijs---voorspellende aanbeveling te ontvangen waarvoor zij de onderhandelingen succesvol en tegen de hoogst mogelijke prijs kunnen afsluiten. MarketRedesign is gericht op het ontwikkelen van software waarmee B2B bedrijven (DSM, Essent etc ) een geavanceerder prijstactiek kunnen voeren. Daarvoor worden geavanceerde statistische algoritmen geprogrammeerd als intelligente samenstellingen van data clustertechnieken die vervolgens in gebruikersvriendelijke interfaces (webbased software) weergegeven worden aan een verkoper. Een verkoper krijgt daarmee een berekende (hoogst haalbare) prijs aangereikt die de kopende partij zal accepteren. Aangezien dit hoger is dan de normaal gesproken overeengekomen prijs levert dit zeer grote marge verbeteringen op in met name mature B2B bedrijven. De onderliggende data is afkomstig van bedrijven zelf en is veelal de gehele transactie data (miljoenen records).