Regio Zuid | Big data gebaseerde business intelligence oplossingen voor advertentietoepassingen
Civolution B.V. (www.civolution.com) is de leider in oplossingen om media content te herkennen, te beheersen en ten gelde te maken. Civolution heeft een uitgebreide portfolio van de meest geavanceerde digitale watermarking en fingerprinting applicaties voor media herkenning. Civolution is in 2008 opgericht als een spin-off van Philips Research en is de leider in automatische media herkenning van zowel audio (bijv. muziek, reclameboodschappen) als video (bijv. film, televisieprogramma’s). Civolution is gevestigd in Eindhoven (Nederland, hoofdkantoor), London (UK), Rennes (Frankrijk), New York & Los Angeles (USA). Civolution heeft onder de “Teletrax” naam een veelomvattend internationaal netwerk opgezet van televisiesignalen met de bijbehorende automatische content herkenning. Waar het Teletrax systeem tot dusver wordt gebruikt om te controleren of content (bijv. een reclameboodschap van een bepaald merk) volgens afspraak wordt uitgezonden, doet zich nu een compleet nieuwe opportuniteit voor die in dit haalbaarheidsproject op technische en economische haalbaarheid wordt onderzocht; door het toevoegen van slimme zoekmogelijkheden door de enorme hoeveelheden data die het Teletrax systeem verzameld, wordt het voor advertentiebedrijven, merken en onderzoeksbureaus mogelijk om een perfecte inzage te krijgen van wat wanneer en in welke context is uitgezonden. Net zoals Google het internet heeft getransformeerd van een grote verzameling data naar bruikbare en toegankelijke informatie zou het met het Teletrax systeem mogelijk worden om vragen te beantwoorden als: op welke zender zijn de meeste reclameboodschappen voor autobedrijven, hoeveel media aandacht is aan een bepaalde politieke partij gegeven tijdens de verkiezingsperiode, etc. etc. Het inschatten van de haalbaarheid van deze stap vormt het doel van dit project.