Regio Oost | Marketing- en verkoopstrategie innovatieve kunststof coatings

Deco Coating Industrie B.V. (DCI) ontwikkelt één- en tweecomponenten kunststofcoatings voor nieuwe en bestaande toepassingen, met als bijzonder kenmerk dat deze ofwel in het geheel geen V.O.S. (Vluchtige Organische Stoffen) bevatten, dan wel watergedragen en V.O.S. arm zijn, d.w.z. ver onder de norm van 100 gram per liter voor vloercoatings. Dit zijn nieuwe milieuvriendelijke en duurzame producten, beschikbaar voor de markt, voor toepassingen waarvoor op dit moment geen andere alternatieve of milieuvriendelijke, duurzame producten verkrijgbaar zijn...Het zijn over het algemeen producten voor min of meer niche-oplossingen, waar grote producenten, uit volumeoverwegingen, niet of nauwelijks Energiesector in stoppen voor de ontwikkeling hiervan..Toch is voor deze producten naar verwachting een relevante vraag in de markt, temeer daar de toepassing van duurzame producten steeds meer een “must” wordt. DCI beschikt echter niet over de kennis, ervaring en organisatie om uit deze ontwikkelingen maximaal profijt te kunnen behalen. Het project dient ertoe te onderzoeken hoe hier invulling aan te geven. ..De concrete activiteiten binnen het project bestaan uit het onderzoeken wat de beste marketing- en verkoopstrategie is voor DCI en hoe wij het beste een commerciële infrastructuur kunnen opzetten om op lange termijn onze producten bij potentiele klanten onder de aandacht te brengen.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2015-0377
Rijksbijdrage € 10.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2015
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Deco Coating Industrie