Self-service media-campagne platform

Openbare samenvatting: Binnen de markt van online advertising vindt programmatic buying steeds vaker plaats en dienen campagnes steeds gepersonaliseerder, actueler en dynamischer te worden uitgeserveerd. Daarom zullen de aanvragers een gebruiksvriendelijk self-service platform ontwikkelen voor beheer en uitrol van data-gestuurde dynamische Rich Media advertentie uitingen. De innovatie van dit project is ondervangen in: 1) het licensing aspect van het beoogde platform, 2) het geautomatiseerd inhoudelijk updaten van media campagnes op basis van big data en actuele gebruikersprofielen en 3) te ontwikkelen Javascripts voor in-app visibility metingen. Met dit content-as-a-service platform sluit dit project binnen de topsector Creatieve industrie aan op het thema media en ICT, aangezien technologie toepasbaar wordt gemaakt om innovatieve diensten te ontwikkelen. Daarnaast wordt de gebruiker als producerende consument centraal gesteld.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2015-0179
Rijksbijdrage € 164.400,00
Locatie Nederland
Jaar 2015
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Weborama Nederland B.V.