Emotiebelevingsmeting
Openbare samenvatting: Filmpartners, gevestigd te Hilversum, is leverancier voor high-end film- en televisie productiemethoden aan o.a. Disney (USA), Warner Brothers (USA), Crawford Media, maar ook aan omroepen zoals ABC, BBC, CNN, Oprah Winfrey Network, VRT, RTL etc.. en ook niet omroepen zoals NASA, Bank of America, Wells Fargo en verscheidene universiteiten. Filmpartners is internationaal bekend geraakt door o.a. de televisieprogramma’s “Big Brother”, “De Gouden Kooi” en de Film “Avatar”. Zo verzorgde ontwierp Filmpartners de techniek van het revolutionaire programma Big Brother destijds, waar meer dan 100 camera’s automatisch werden aangestuurd vanuit 1 controlekamer. Sinds 2000 ging Filmpartners dan ook voor Endemol de wereld rond om 19 Big Brother projecten op te starten en technisch te leiden. Ook bij “Avatar” heeft Filmpartners technische oplossingen bedacht om 3D-animaties zeer echt te laten beleven en “hoofdpijnvrij” te krijgen voor de kijker. Filmpartners houdt zich in de kern bezig met slimme software oplossingen voor de media & entertainment industrie. Hierbij staat de beleving van de eindgebruiker / klant centraal. Onderhavig project ziet ook op de beleving van mensen ten aanzien van beeld en geluid. Centraal in dit project staat het onderzoek naar de haalbaarheid van en nieuwe dienst voor Filmpartners. De (uiteindelijke) nieuwe dienst is initieel bedoeld voor film-, televisie-, reclamemakers etc. die echt inzicht willen in de belevingswereld van hun doelgroep, om beter in te kunnen spelen op de behoeften. In dit project zal Filmpartners de haalbaarheid van deze nieuwe dienst onderzoeken op het vlak van markt, techniek en wet- en regelgeving. Filmpartners zal dit project in samenwerking met partners uitvoeren. Dit project is onderdeel van Deelgebied “Media en ICT” van de Topsector Creatieve industrie en heeft betrekking op het onderzoeksgebied “Creatieve methoden”, “Het ontwikkelen en toepassen van creatieve methoden waarmee de ‘waarde van creatie’ voor andere sectoren expliciet gemaakt kan worden e