Haalbaarheidsstudie Smart data integratie
Openbare samenvatting Contextmapp levert innovatieve Software as a Service aan marktonderzoekbureaus. We willen middels experimentele ontwikkeling onderzoeken of het haalbaar is dat we door het toevoegen van nieuwe vormen van dataverzameling, zoals smartwatches, neuro-analyzers en health patches aan ons platform, we consumentengedrag beter kunnen voorspellen. Door de "personal health data" verkregen via deze technologisch geavanceerde apparatuur te analyseren en i.s.m. (wetenschappelijke) partners te converteren naar emoties en (koop)gedrag, kan nóg beter worden geanalyseerd wat er in het hoofd speelt van de consument. Met deze extra laag van informatie kunnen bedrijven uiteindelijk hun aanbod van producten en diensten beter laten aansluiten op de wensen van hun klanten en kunnen marktonderzoeksbureaus wellicht zelfs zonder zelf te hoeven interpreteren, geautomatiseerd begrijpen wat mensen willen. Om de haalbaarheid van het bouwen van een dergelijk socio-wetenschappelijk verantwoord technisch ecosysteem te bouwen wordt allereerst onderzocht wat naar verwachting relevante datasets en middelen zijn die om consumentengedrag te voorspellen. Daarna worden steeds proefprojecten in samenwerking met geselecteerde kennis- en techniek partners opgezet en geanalyseerd of en in hoeverre deze datasets en middelen de gewenste voorspelling ook daadwerkelijk waarmaken. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan het functioneel ontwerp en vervolgens het programmeren van software om hypotheses die we hebben te kunnen testen. Door steeds iteraties te maken van testen en programmeren, zijn we in staat snel in te spelen op de resultaten die we behalen.