I Hate Statistics Digital Tutoring

Openbare samenvatting: I Hate Statistics heeft als missie scholieren, studenten en mensen uit het bedrijfsleven te helpen online statistiek te leren en data te interpreteren. Statistiek is niet alleen de hoeksteen van de wetenschap, het is ook in het bedrijfsleven steeds meer vereist om data te kunnen interpreteren om goede beslissingen te nemen. Omdat de context en niveau erg per doelgroep en persoon blijken te verschillen, wil I Hate Statistics een product ontwikkelen waarbij de context, tempo, volgorde, feedback en niveau afgestemd kan worden op de gebruiker. (Digital Tutoring) Met deze haalbaarheidsstudie willen wij onderzoeken of het technisch en inhoudelijk mogelijk is om dit schaalbare online product zo persoonlijk te maken en af te stemmen op individuele gebruikers, welke nieuwe doelgroepen daarmee te bereiken zijn, of het technisch haalbaar is hier zelf een platform voor te ontwikkelen en of er voldoende marktpotentie is om dit product te blijven ondersteunen en wereldwijd aan te bieden. Als het haalbaar blijkt om context, volgorde, feedback, niveau en tempo af te stemmen op verschillende gebruikers, kan dit online product een positieve bijdrage leveren aan de data literacy van middelbare scholieren, studenten en het bedrijfsleven, conform de doelen Inclusive Society en Digitalisering binnen Media & ICT in de Topsector Creatieve industrie.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2015-0011
Rijksbijdrage € 49.440,00
Locatie Nederland
Jaar 2015
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon