Regio Noord | Geheel gesloten behuizing van roestvaststaal voor gebruik bij startmotoren voor watersport.

Er zijn onzekerheden omtrent verschillende uitzettingscoëfficiënten van verschillende materialen. Verwacht wordt oplossing te vinden door onderzoek uit te voeren waaruit moet blijken hoeveel binnenwerk maximaal kan uitzetten en hoeveel hiervan opgevangen kan worden door gekozen behuizing. Indien roestvaststaal teveel uitzet t.o.v. behuizing zal onderzoek worden uitgevoerd naar mogelijkheid van ruimte tussen deze 2 materialen. Dit zou open ruimte kunnen zijn.....Er zijn onzekerheden omtrent ontstaan van corrosie door optreden van verschillende potentialen. Door roestvaststaal wordt namelijk potentiaal van aluminium verhoogd in zone rond roestvaststaal. Door koppeling met roestvaststaal zal aluminium versneld in oplossing gaan terwijl roestvaststaal beschermd wordt. Verwacht wordt oplossing te vinden door aanbrengen van coating op één van metalen. Er zal o.m. onderzoek worden gedaan naar juiste coating of andere oppervlaktebehandeling. Afhankelijk van behuizing zal moeten worden uitgezocht en getest wat voor buitenlaag voldoende bescherming biedt voor startmotor. D.m.v. testen zal worden geanalyseerd wat temperatuuropbouw van motor is. Dit zal worden gedaan onder diverse omstandigheden en bij verschillende vermogens...

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0234
Rijksbijdrage € 4.250,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Watersector
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon