Regio Noord | Care up

Om hun vaardigheden op pijl te houden moeten verplegers regelmatig BIG (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) geregistreerde handelingen oefenen, elke 3 jaar worden deze namelijk getoetst. Het oefenen van deze handelingen vindt plaats in special skills labs die permanent vol zitten, waardoor regelmatig oefenen niet mogelijk is. Dit is voor TripleMotion Media (TMM) aanleiding om een serious game (spel gericht op spelenderwijs leren) te ontwikkelen waarmee verplegers hun vaardigheden laagdrempelig kunnen oefenen zonder gebruik te hoeven maken van de skills labs. ..Dit haalbaarheidsproject is opgezet om te bepalen of er voldoende vraag naar het product is, hoe TMM Care Up op de markt kan zetten en of ze de game ook voor andere trainingsdoeleinden kunnen gebruiken. Daarnaast zal vanuit technisch perspectief gekeken worden naar de benodigde hardware-vereisten aan het spel, TMM wil Care Up namelijk speelbaar maken op elke computer alsmede op smart glasses zoals de Oculus Rift...Het doel van dit project om een serious game ontwikkelen die verplegers de mogelijkheid geeft om BIG geregistreerde handelingen te oefenen buiten de skills labs. In de serious game die TMM zal ontwikkelen loopt een verpleger middels een simulatie van de werkelijkheid door het gehele proces van specifieke BIG geregistreerde handelingen, waarbij de verpleger ook zelf handelingen moet uitvoeren. Voor optimaal trainingsresultaat is het van essentieel belang een levensechte beleving te hebben...In het haalbaarheidsproject wil TMM de technische en economische haalbaarheid van dit project toetsen. Het doel hierbij is het verkrijgen van informatie over de markt, concurrentie en mogelijke afnemers. Daarnaast zal een antwoord gezocht worden op de technische vraagstukken die bij een zwaar spel als Care Up komen kijken. In eerste instantie ontwikkelt TMM het spel voor BIG geregistreerde handelingen, maar TMM wil graag onderzoeken of het spel ook toepasbaar is voor andere trainingsdoeleinden...Dit haalbaarheidsproject zal als eindresultaat een rapportage bevatten met antwoorden op de haalbaarheidsvragen. Hierbij zal de haalbaarheidsstudie moeten uitwijzen of de technische knelpunten (ontwikkelen van de game voor alle computer) en de economische vraagstukken haalbaar zijn en geen obstakel zullen vormen voor de verdere ontwikkeling van de game...In dit project zal TMM een inschatting maken van de markt. Hierbij zal worden gekeken naar de concurrentie, de marktgrootte voor Care Up en welk verdienmodel het meest geschikt is voor deze markt. Dit deel van het onderzoek zal voornamelijk door middel van desk research onderzocht worden. Naast het beantwoorden van de economische vraagstukken zal TMM een technisch vooronderzoek doen en een prototype ontwikkelen om zo de technische haalbaarheid te onderzoeken. Het technisch vooronderzoek omvat onder andere een onderzoek naar de mogelijkheden het spel levensecht aan te bieden op smart glasses.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0213
Rijksbijdrage € 49.200,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Aanvrager TripleMotion Media B.V.