Regio Noord | Jarvis engine

Er bestaan tal van mogelijkheden om serious games te ontwikkelen. Er bestaan echter geen echte goede mogelijkheden om serious games zo te ontwikkelen dat deze kunnen worden gesimuleerd middels één core en deze core vervolgens gebruikt om meerdere generieke platformen aan te sturen. Trias is voornemens om zo’n core engine te ontwikkelen waarop, middels een modulair aan te sluiten framework, de Jarvis engine gebruikt kan worden voor verschillende (visualisatie) toepassingen tbv serious gaming. Denk bijvoorbeeld aan het simuleren van de effecten van een dijkdoorbraak voor nutsvoorzieningen of de massale aanleg van zonnepanelen door woningcorporaties op de import van kolen voor de opwekking van elektriciteit. De visualisaties moeten gerenderd worden door modules waarmee verschillende niches aangestuurd worden. De core stuurt deze modules aan middels de ontwikkeling van een nieuwe visualisatielaag. Als men bijvoorbeeld steden wil visualiseren, dan dient de modelleerlaag deze aan te sturen middels verschillende externe extensies. Deze initiëren communicatie door verschillende (externe) databronnen aan te spreken waarmee de Jarvis engine wordt aangestuurd.....Jarvis is de naam van het serverplatform voor het ontwikkelen van serious games op het gebied van innovatie en ontwikkelingen op de Energiesectormarkt, met name met betrekking tot groene Energiesector en de effecten die verdere verduurzaming van de private en (semi)publieke sector doet met Energiesectornetwerk. ....Het idee achter Jarvis is om het serverplatform vanaf de grond af opnieuw op te bouwen, gebruik makende van de door de in het proj

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0131
Rijksbijdrage € 30.600,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon