Sqetch

In de huidige wereld versnelt de manier waarop we leven (leren, communiceren, ons vermaken of zaken doen) voortdurend. Tijd wordt kostbaarder en kostbaarder voor zowel klanten als bedrijven. Daarom is online zakendoen het devies. Deze ontwikkeling is nog maar mondjesmaat doorgedrongen tot de Europese kleding- en textielindustrie. ..Sqetch biedt een concrete oplossing voor deze uitdaging door middel van een slim online platform waarop ontwerpers en kledingmerken (vraagkant) automatisch kunnen worden gekoppeld aan kledingfabrikanten en leveranciers (aanbodkant). ..Het vinden van de juiste partners binnen de supply chain van de kledingindustrie is uitermate complex. Er zijn alleen in Europa al meer dan 170.000 kleding en textiel fabrikanten. Door deze complexiteit is deze zoektocht over het algemeen ook erg tijdrovend en daarmee kostbaar. Sqetch beoogt deze complexiteit weg te nemen middels een centraal georganiseerd online platform. Het belangrijkste probleem hierbij is het matchen van de opdrachtgever aan de juiste uitvoerder. ..Het zoeken van de juiste samenwerkingspartner(s) moet makkelijker en kan toegankelijker. Om dit mogelijk te maken wordt er binnen dit project een zelflerend algoritme ontwikkeld dat vraag en aanbod automatisch aan elkaar koppelt. Zo wordt het voor ontwerpers en kledingmerken eenvoudiger om in de onoverzichtelijke en niet-transparante markt - op basis van hun behoeften - de kledingfabrikanten en leveranciers te vinden die bij hun producten passen. ..Dit project wordt aangevraagd bij de topsector Creatieve industrie, binnen de deelsector Mode (3) en de

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0103
Rijksbijdrage € 197.694,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Sqetch BV