MAXHOP RETAIL

De consumentenbesteding verschuift steeds meer van het fysiek bezoek aan de winkel naar de webshop. Daarbij wil de gebruiker optimaal gebruiksgemak, veel keuzevrijheid, een continue up to date assortiment en veel doorkiesmogelijkheden naar diverse websites, echter het liefst met de winkelmand in één specifieke site (combinatie van multi-shop of one-stop-shop principe). Online verkopen groeit sterk, offline verkopen stagneren, de combinatie online / offline heeft de toekomst...MaxICT is een succesvolle ontwikkelaar en exploitant van een specifieke ICT webshop (bijna 2 miljoen producten). Echter om optimaal in te kunnen spelen op bovenstaande markttrend ziet MaxICT kansen om ook technologie-aanbieder te worden: generieke en toegankelijke technologie / oplossingen voor retail en B2B-organisaties (volgens bovenstaande visie), zodat zij hun e-commerce ambitie kunnen gaan waarmaken. ..Dus om te voorkomen dat er een verdere kaalslag plaatsvindt bij traditionele (retail)bedrijven. ..Alvorens het vervolgproject te starten, wil MaxICT inzicht krijgen in de technische en economische haalbaarheid van de voorgenomen innovatie.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0064
Rijksbijdrage € 36.800,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Max ICT B.V.