The digital jobfixer

Voor iedereen die kan werken, maar het op de arbeidsmarkt zonder steuntje in de rug niet redt, is er vanaf 1 januari 2015 de Participatiewet. De Participatiewet moet ervoor zorgen dat meer mensen, met en zonder beperking, werk vinden bij een gewone werkgever. Mensen met een Wsw-indicatie vallen vanaf 1 januari 2015 onder de Participatiewet. Dit betekent dat deze groep moet toestromen naar regulier werk. De probleemstelling heeft betrekking op de wijze waarop deze groep geholpen kan worden aan regulier werk. Het betreft mensen met een lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap en hebben extra ondersteuning nodig om aan regulier werk te komen. De capaciteit problemen bij de Sociale Werkvoorziening bedrijven en het UWV spelen een grote rol, waardoor de coaching vaak niet adequaat gebeurd...De uiteindelijke doelstelling omvat het begeleiden van vrijwel alle SW-medewerkers naar de reguliere arbeidsmarkt. Om deze ambitieuze doelstelling te realiseren wil Appcomm een platform ontwikkelen die de doelstelling dichter bij brengt. ..De grootste innovatie en uitdaging in deze haalbaarheidsstudie is techniek te ontwikkelen om bepaald gedrag te stimuleren op basis van spelelementen (gamification), waarbij er tevens op een creatieve manier gedrag voorspeld kan worden op basis van een profiel. ..De uitdaging is om psychologie van gedrag te converteren naar zelflerende (bijv. machine learning) algoritmes die op basis van specifieke kenmerkend gedrag leren herkennen van SW-medewerkers om zodoende gedrag stimulering te laten plaatsvinden door middel van gamification (oftewel spelelementen) zonder dat de medewerker dat op voorhand door heeft. ..Concreet vraagstuk en uitdaging hierbij is hoe de medewerkers reageren op zulke stimuli en hoe de medewerkers geboeid blijven met het gebruik van de app en bijbehorend platform. .Aanvrager heeft een platform met bijbehorende app voor ogen ontwikkeld met behulp van PHP en HTML5. ..Daarnaast wil aanvrager middels gamification het competentieprofiel van de betreffende medewerker invullen om zodoende een nog betere matching te kunnen maken voor bepaalde vacatures. Aanvrager wil onderzoeken het gamification hiervoor gebruik kan worden. Zodoende wil aanvrager specifieke kennis omzetten middels gamification naar een praktisch toepasbaar instrument voor arbeidstoeleiding, waarbij stimulerend gedrag wordt uitgelokt.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0051
Rijksbijdrage € 44.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Appcomm B.V.