Instant Pop-Up Market

In dit haalbaarheidsproject wordt door Tible B.V. de technische en economische haalbaarheid onderzocht van een eigen framework ten behoeve van het faciliteren van een Instant Pop-Up Market, waarbij tot-dan-toe onbekenden door middel van een smartphone “broadcast” van vraag en matching van potentieel aanbod worden gekoppeld. .Zowel aanbod als vraag worden binnen een beperkte straal en tijdstip gepubliceerd; hier-en-nu. Het eindresultaat van het beoogde vervolgproject is een werkend en gevalideerd prototype van het Instant Pop-Up Market framework en een bijhorende dienst ten behoeve van de marktintroductie..Dit project is gericht op het bieden van een instant match die geo- en afstand-aware is, waardoor onder meer gedacht kan worden aan het terug vinden van een kind op het strand, het meereizen op een kortingskaart van ‘iemand die ook de kant op moet’, het overnemen van muntjes of tegoedbonnen bij een festival. Kortom allerlei mogelijke situaties waarbij hier en nu, vraag en aanbod aan elkaar gekoppeld kunnen worden, met de smartphone als platform.10

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2016-0014
Rijksbijdrage € 50.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2016
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Tible B.V.