Regio Zuid-Holland | Digital Personalised Food

Koppert Cress wil zijn visie over voeding en gezondheid, ‘Nederland, de gezondste Delta van de Wereld’ met het project Digital Personalised Food, persoonlijk voedingsadvies, gestalte geven. Digital Personalised Food speelt in op de trend van gezondheid, voeding en vitaliteit. De bepaling van inhoudsstoffen in planten is mogelijk per product en per teler. Directeur-eigenaar Rob Baan van Koppert Cress wil telers motiveren om groente te telen met aandacht voor inhoudsstoffen (gezondheidswaarde). Het streven is om real-time digitaal persoonlijk voedingsadvies te geven. Via dit advies krijgt de eindgebruiker inzicht in wat zijn lichaam nodig heeft aan voedingsstoffen die beschikbaar zijn vanuit verse groenten. De eindgebruiker kan zijn eetpatroon daarop aanpassen. Voor een diëtist is het een dagtaak om een voedingsadvies, plus bijbehorende recepten, voor iemand samen te stellen. Deze complexe brei data - smaak (aromastoffen), gezondheid (inhoudsstoffen) en voedingspatronen - vraagt om de ontwikkeling van technologie voor persoonlijk voedingsadvies. Met de haalbaarheidsstudie wil Koppert Cress antwoord krijgen op de (on)mogelijkheden van dit digitale persoonlijk voedingsadvies.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0717
Rijksbijdrage € 25.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Agro en visserij, Voedings- en genotmiddelen
Aanvrager Koppert Cress B.V.