Regio Zuid | VR voor training en opleiding

VR is sinds 2014 in opkomst en kent vele mogelijkheden en toepassingen. Al de grote merken zoals.Google, Facebook, HTC, Sony, Microsoft en Samsung zetten vol in op VR. Waar het ontbreekt zijn twee.dingen, een universeel platform en een eerste markt die zakelijk interessant is:.1. Al de grote merken ontwikkelen eigen gesloten ecosystemen voor VR..2. VR kent vele toepassingen in de meest brede zin van het woord en de grote bedrijven, zoals.Facebook en Google (YouTube) richten zich op consumenten..VRmaster wil interactieve VR in de wereldwijde trainings- en opleidingsmarkt introduceren omdat daar.volgens haar de eerste commerciële kansen liggen in B2B..Het trainen met VR is innovatief en heeft vele voordelen ten opzichte van traditionele e-learning en.trainingsmethoden. Een cursist zet een VR bril op en bezoekt een virtuele wereld waar een bepaalde.situatie of beleving wordt gepresenteerd. Door te kijken of virtuele handelingen te verrichten, kan de.cursist keuzes maken, antwoorden geven waardoor een nieuwe situatie ontstaat en dit kan vanuit een.veilige omgeving..Het trainen met VR kent, aan de andere kant ook vele voordelen voor bedrijven. Door het gebruik van.een VR bril en een koptelefoon de twee belangrijkste zintuigen van een cursist (zien en horen) 100%.worden aangesproken. Van afleiding is dus geen sprake. De cursist heeft dus ook 100% aandacht voor.het onderwerp. Dit tegenstelling tot traditionele leersituaties waarin afleiding door beeld, beweging en.geluid de effectiviteit van de leermethode sterk ondermijnd..Doel van het project is een goede marktintroductie van de VRmaster techniek en tools, in de.trainingsmarkt voor bedrijven te verwezenlijken. Doel is om dankzij het advies van Zopfi BV antwoord.te krijgen hoe een effectieve leeromgeving met behulp van VR kan worden gerealiseerd, om hiermee.de trainingsmarkt te veroveren..Het trainen met VR is erg nieuw. De voorbeelden die er al zijn, komen uit high-tech omgevingen zoals.de ruimtevaart of defensie of juist uit de entertainment (gaming) industrie. Al deze voorbeelden.hebben enorme budgetten. VRmaster wil het trainen met VR toegankelijk en betaalbaar maken voor.alle bedrijven.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0666
Rijksbijdrage € 10.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager VRmaster BV