Regio Zuid | Machine Learning met Social Media

De opkomst van Social Media heeft de manier waarop informatie wordt geproduceerd en geconsumeerd enorm veranderd. In eerste instantie werd informatie gegenereerd door één persoon en “geconsumeerd” door veel mensen, maar tegenwoordig wordt het grootste deel van de beschikbare informatie online gegenereerd door de gebruikers. Sociale netwerken zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter beheren tientallen Petabytes informatie, met stromen van honderden terrabytes per dag. De data op sociale media kan worden onderscheiden in gestructureerde informatie (ratings, likes, tags), niet-gestructureerde informatie (tekst, foto’s, video’s) en meta data (welk social media kanaal, taal, datum en tijdstip van de posts). ..Deze data bepaalt de identiteit van individuele gebruikers, bedrijven en organisaties die actief zijn op social media, welke zou kunnen worden aangewend om – met toestemming van de gebruiker – voorspellingen te maken over bij hem of haar passende content. Denk hierbij aan:.• Recommender services: welke onderwerpen, welke foto’s, welke video’s op welk moment en op welk kanaal door de gebruiker gewaardeerd gaat worden om zo het aanbod beter af te stemmen op de voorkeuren van de gebruiker..• Profile analysis: Karakter profiling op basis van tekst analyses waarover en hoe er posts geschreven worden, wat ze delen en wat ze liken. Op basis daarvan wordt een karakterschets gegeven, welke bijvoorbeeld kan worden gebruikt bij het vinden van een match op een bedrijf (cultuur) of functie in het proces van werving en selectie .• Sentiment analysis: intelligente (taal) analyse van

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0617
Rijksbijdrage € 24.960,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon