Regio Noord | Het Nieuwe Werken met VR-bril

TriplePro bestaat uit vier business units: Online Marketing, Direct Marketing, Content Marketing en Studenten. Zij zijn goed op de hoogte van de nieuwste technieken op gebied van hard- en software. Het bedrijf ziet mogelijkheden om haar dienstenaanbod uit te breiden door in te spelen op de ontwikkelingen rondom de VR-bril.....De VR-bril is een relatief nieuw product; toepassingsmogelijkheden zijn volop in ontwikkeling. TriplePro wil met een haalbaarheidsonderzoek te weten komen of het technisch en economisch haalbaar is om een dienst te ontwikkelen waarmee medewerkers met een VR-bril flexibel kunnen (thuis)werken. Hieronder valt o.a. het werken met de reguliere Office programma’s, programmeersoftware, photoshop en op afstand vergaderen. ....Het onderzoek zal onder andere uit moeten wijzen of het mogelijk is voor een persoon om voor langere tijd met een VR-bril te werken en of het technisch mogelijk is om met 2D applicaties (beeldscherm) in een 3D Virtual Reality omgeving te werken. Hiervoor zal experimentele ontwikkeling worden uitgevoerd. Tot slot zal de economische haalbaarheid van het concept worden onderzocht.....Beoogd vervolgtraject is het ontwikkelen van een dienst voor bedrijven uit alle sectoren. De dienst bestaat uit het aanbieden van een flexibele (thuis)werkplek door middel van Virtual Reality. Aanvulling daarop zou maatwerk kunnen zijn waarbij de eigen kantooromgeving en collega’s worden nagebootst om de ervaring zo realistisch en natuurlijk mogelijk te laten overkomen. Deze dienst speelt in op de duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0233
Rijksbijdrage € 12.758,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager TriplePro Online Marketing B.V.