Regio Noord | Tourismus 2.0 platform
Toerisme, recreatie, cultuur en natuur spelen grotere rol in de Nederlandse economie. De afgelopen jaren is een wildgroei aan websites en (mobiele) applicaties ontstaan voor toeristische gelegenheden als accommodaties, eet- en drinkgelegenheden, musea, attractieparken, wandel- en fietsroutes en natuurmonumenten. Huidige toeristische platformen zich richten op één product of dienst en beslaan een begrensd gebied (stad/regio/provincie), waardoor een overlap van informatie ontstaat. Hierdoor staat een grote onoverzichtelijke hoeveelheid individuele producten en diensten centraal, terwijl de toerist ontzorgt wil worden en behoefte heeft aan een totaal beleving. ..Knowlogy BV (hierna: Knowlogy) ziet een mogelijkheid voor een IT-oplossing voor lokale ondernemers en toeristen waarmee een geïntegreerde belevenis wordt geboden. Doelstelling van dit project is het verkrijgen van inzicht in de economische en technische haalbaarheid van de ontwikkeling van een geïntegreerd platform voor lokale ondernemers en toeristen, waarin verschillende diensten binnen de toeristische sector gecombineerd en ontsloten worden in één platform (website/applicatie), Tourismus 2.0...Met de uitvoering van dit haalbaarheidsproject worden objectief en rationeel de sterke en zwakke punten, alsmede de kansen en risico’s in kaart gebracht. Ook de benodigde tijd, planning en eventuele samenwerkingspartners spelen hierin een rol.Resultaat van dit haalbaarheidsproject zijn onderzoeksresultaten welke in onderlinge samenhang worden geëvalueerd, zodat een definitieve beslissing kan worden genomen over de verdere stappen en ontwikkeling van het beoogde platform (go/no-go besluit).