Development Last Mile Fish Package

Wij willen als visbedrijf de komende jaren inzetten op e-commerce in Azie, maar ook in Europa en Amerika. Dit houdt in dat we vis verkopen via diverse e-commerce kanalen. We lopen tegen het probleem aan dat onze huidige verpakking niet goed voldoet om de zogenaamde “last mile” te doorstaan. De “last mile” houdt in dat het product het laatste stukje van de Coldstore naar het huis van de consument ongekoeld wordt gedistribueerd. We willen daarom een verpakking ontwikkelen waarin de koudeketen optimaal wordt gegarandeerd. De verpakking moet “frustration free” zijn. Dit houdt in dat het product onbeschadigd moet aan komen, recyclebaar moet zijn en dat er geen overmatige verpakking wordt gebruikt. Ook moet de verpakking zonder messen of scharen geopend kunnen worden.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0114
Rijksbijdrage € 25.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Agro en visserij, Voedings- en genotmiddelen
Aanvrager Noordzee International B.V.