Symplytics

Door snelle ontwikkeling en disruptive innovation op het gebied van tech en digitalisering zijn er veel veranderingen in diverse branches gaande. Van grote retailers als V&D die omvallen in de tot aan verzekeraars en banken die naar nieuwe businessmodellen zoeken en de hete adem van fintech oplossingen in hun nek voelen. Steeds meer ondernemingen kunnen niet meer zonder internet door direct of indirecte verkoop van goederen of diensten. Voor MKB-bedrijven in sectoren als retail (e-commerce), makelaardij en zakelijke dienstverlening is digitalisatie, online presence en reputatie meer dan ooit belangrijk om klanten aan te trekken en te binden. Door o.a. social media zijn klanten veel slimmer en mondiger geworden en loyaliteit aan een bedrijf is niet meer vanzelfsprekend. ..Voor met name de grotere ondernemingen worden onlineactiviteiten continu intensief gemeten en real-time geüpdatet om meer rendement te behalen. In het MKB zie je dat nauwelijks, althans de data wordt in veel gevallen wel gemeten, maar er wordt bijna niets mee gedaan. Hiervoor ontbreekt kennis en beschikbare tijd. Hierdoor worden steeds meer grote sommen geld geïnvesteerd in nieuwe websites, apps en onlineadvertenties door het MKB, zonder dat men meet of hetgeen ontwikkeld wel het juiste is en of het daadwerkelijk ook iets oplevert (return on investment is niet transparant en meetbaar)...In het beoogde R&D-vervolgproject zijn wij voornemens een Conversion Rate Optimization platform te ontwikkelen die automatisch en real-time op basis van relevante en de optimale hoeveelheid data, automatisch verbeteringen doorvoert aan online communicatiemiddelen (website, app, blog)...Onze ambitie is het ontwikkelen van CRO-platform Symplytics dat:.- Inzicht geeft in het gedrag van bezoekers op hun digitale platformen;.- Inzicht geeft in het volgen van de vooraf gedefinieerde online KPI’s;.- informeert hoe (potentiele) klanten zich bewegen op hun website/blog; .- op basis van deze data proactief optimalisatie-advies geeft; .- optimalisatie waar mogelijk geautomatiseerd doorvoert. .- Wijzigingen automatisch pusht zonder tussenkomst van een webbouwer..Wij richten ons op de thema’s User Impact en Business Transformation binnen het domein Media & ICT van de topsector Creatieve industrie. Met behulp van deze oplossing (en bijbehorend begrijpelijk inzicht) maken wij de grote groep MKB-ondernemers een stuk slimmer en zelfredzaam. We laten ze zien dat je met dit inzicht, daadwerkelijk invloed kan uitoefenen op hetgeen er online gebeurd.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0052
Rijksbijdrage € 25.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Hoomz B.V.