ICNIA Digital Content Semantic Commerce

ICNIA, een bedrijf dat creatieve mediaoplossingen definieert en ontwikkelt, heeft een bijzondere innovatie op haar naam staan: Fotobroadcast. Fotobroadcast is het live uitzenden van professioneel fotomateriaal tijdens publieke evenementen...Waar TV beeldmateriaal uitzendt en radio geluidsmateriaal, zendt Fotobroadcast fotomateriaal uit, maar dan op een eigentijdse manier...Fotobroadcast slaat de brug tussen nieuwe en traditionele media en vormt naast radio- en TV broadcast aan de ene kant en web, mobiele- en sociale media aan de andere kant, een nieuwe mediapijler..Fotobroadcast wordt momenteel toegepast bij de grootste wandelevenementen ter wereld en vind haar entree momenteel ook in de wieler- en hardloopsport. Met een slimme mix van topcontent, snelheid en technologie zorgen de live fotostreams middels Fotobroadcast voor een verveelvoudiging van het digitale mediabereik van topevenementen...Maar ICNIA gaat verder: zij heeft een visie ontwikkeld waarbij de grootste commerciële waarde van het beeld niet om het beeld heen, maar ín het beeld zelf zit...ICNIA wil, indien haalbaar, iDSC gaan ontwikkelen: ICNIA Digital Content Semantic Commerce, ofwel iDCSC. De advertentie ontstaat uit (visuele) content waarin een kijker in is geïnteresseerd en ook direct in deze content geïntegreerd wordt getoond. Semantische visueel digitale content gedreven adverteervormen zijn volledig nieuw. Er is met name aansluiting op de onderzoeksgebieden Business Transformation en User Impact. ..In dit project wordt de haalbaarheid van iDSC onderzocht.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2017-0040
Rijksbijdrage € 25.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2017
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Icnia-Fotobroadcast B.V.