Regio Noord-Holland | Project Dairy
Annual Insight is gespecialiseerd in bedrijfscijferanalyses en cijfermatige onderzoeken. Sinds 2009 haalt ze op innovatieve wijze waarde uit extern beschikbare data om de marktpositie van opdrachtgevers in kaart te brengen. Inmiddels is het bedrijf bijna 10 jaar oud en is er een schat aan data verzameld over een brede selectie aan markten. Uit deze database kan in potentie veel waarde gecreëerd worden, waar Annual Insight nu dan ook naar streeft. In dit haalbaarheidsonderzoek worden de factoren onderzocht die bepalen of het mogelijk is om een prijsvoorspellingsalgoritme te ontwikkelen op basis van deep learning. De casus waarop de ontwikkeling zich concentreert is de zuivelmarkt. De beoogde AI-software moet marktprijzen gaan voorspellen waarop bedrijven hun productie kunnen toespitsen. Op deze manier worden de bedrijven in staat gesteld overschotten te minimaliseren en winst te optimaliseren. Zowel uit economisch opzicht als ecologisch oogpunt is dit een duurzaam streven, omdat er met minimale belasting van het milieu toch optimaal voedsel geproduceerd kan worden.In het geplande onderzoek worden marktfactoren, benodigd datavolume, de mogelijke nauwkeurigheidsgraad, de waardepropositie en de interne kostenvoet voor de ontwikkeling bepaald. Bij overwegend positieve resultaten zal de software worden ontwikkeld en toegevoegd aan de dienstverlening. Als de initiële markt positief reageert op de software zal deze vervolgens ook worden aangepast aan andere markten.