Regio Noord | VIRTUe LMS
In de onderwijsmarkt worden verschillende initiatieven ontplooid op het gebied van computer based training (CBT) zoals e-learning, learning managementsystemen (LMS), ook wel elektronische leeromgeving (ELO), serious games en virtual reality (VR) trainingen. Deze digitale leermiddelen sluiten niet op elkaar aan qua software, hardware en bestandsformaten waardoor gecombineerd of cross-platform gebruik omslachtig is en met de bestaande softwaretools, integratie in één learning managementsysteem niet mogelijk is. Om het maximale rendement uit e-learning, serious games en VR trainingen te halen is [Aanvrager/Partner] voornemens een adaptief cross-platform LMS te ontwikkelen dat alle eerdergenoemde leermiddelen kan aanbieden. Dit systeem zal de gegenereerde gebruikersdata door middel van artificial intelligence (AI) gebruiken om een zelflerend systeem te ontwikkelen welke het gedrag van een gebruiker volgt en voorspelt om de digitale leermiddelen adaptief op de gebruiker aan te passen. Met deze innovatie verwacht STARK een hogere impact van de digitale leermiddelen op de gebruiker te kunnen realiseren, doordat het LMS kan worden aangepast op het niveau, voortgang en de leerbehoefte van elke individuele gebruiker.