Regio Noord | Haalbaarheidsonderzoek ammoniak brandstofcelaandrijving river cruise schip
De maritieme sector wordt vandaag de dag geconfronteerd met een grote uitdaging met betrekking tot de emissie wet- en regelgeving. De bijdrage aan de wereldwijde uitstoot van zwaveloxiden (SOx) en stikstofoxiden (NOx) is namelijk aanzienlijk. De markt voor rivier cruises wordt momenteel gedomineerd door partijen die oude vrachtschepen ombouwen en inzetten als cruise schip. Er is dus sprake van oud materiaal en oude met diesel of stookolie aangedreven schepen. ....STG Rivercruise Company wil zich in de markt onderscheiden met een duurzaam cruise concept, met schepen die specifiek voor dit doel worden ontworpen en voorzien van de meest moderne en duurzame technologie. De schepen die nu in ontwikkeling zijn zullen dan ook worden voortgestuwd door middel van een hybride (diesel/elektrische) aandrijving. STG Rivercruise Company wil inzicht krijgen in de technische en economische haalbaarheden van de te ontwikkelen ammoniak brandstofcelaandrijving voor river cruise schepen.