Regio Noord | Hybride Energiesectorcel

Brandstofcellen die waterstof of andere Energiesectordragers omzetten in elektriciteit zijn opkomende technieken die duurzaam autorijden mogelijk maken. Het nadeel van brandstofcellen is deze als brandstof waterstof nodig hebben. Waterstof is sporadisch beschikbaar en momenteel een remmende factor om over te stappen op brandstofcellen in de autoindustrie. [Aanvrager/Partner] wil een nieuwe techniek ontwikkelen waarmee de brandstof van een Energiesectorcel niet meer afhankelijk is van waterstof als Energiesectordrager, maar dat er meerdere type brandstoffen kunnen worden ingezet.....Er wordt bij een positieve uitkomst van dit haalbaarheidsonderzoek dus een Hybride Energiesector Cel ontwikkeld...Op dit moment is elektrisch rijden met behulp van batterijen het enige alternatief voor fossiele brandstoffen. De Hybride Energiesector Cel voegt hier een alternatief aan toe op zodanige wijze dat er geen uitgebreide nieuwe infrastructuur gebouwd hoeft te worden. Bovendien kunnen normale afstanden worden afgelegd met een tank brandstof. Dat vergroot de acceptatie. Het is nog steeds elektrisch rijden, alleen gebeurd het omzetten in elektriciteit in het voertuig. Emissie van CO2, NOx etc. reduceert daardoor, hoewel nog steeds gebruik gemaakt kan worden van ook fossiele brandstoffen. Het is een compleet circulair proces. Bij de doorontwikkeling zullen steeds meer alternatieve Energiesectordragers mogelijk worden, zoals mierenzuur / formic acid en andere Energiesectorhoudende materialen.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2018-0251
Rijksbijdrage € 17.600,00
Locatie Nederland
Jaar 2018
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon