Regio Noord | Mixed Reality in bewegend leren

[Aanvrager/Partner] heeft als doel de rol en toepassing van Mixed Reality(MR) te onderzoeken in specifiek bewegend leren. Hierbij ligt de focus op het gebruik van MR in combinatie met fysieke trackbare objecten, met als doel om lesprogramma’s te verrijken met mogelijkheden die meer en sneller inzicht te geven in complexe vraagstukken en tegelijk uitnodigen om te bewegen. Wat de gezondheid én het leren ten goede komt. Daarnaast dient de toepassing van Mixed Reality de wens van studenten om het leren leuker, makkelijker én gezonder te maken...Uit onderzoeken die de afgelopen decennia zijn verricht, blijkt dat sport en bewegen positieve effecten heeft op leerprestaties...Mixed Reality (Virtual reality gecombineerd met objecten in de “echte wereld”) maakt een immersive, onderdompelende ervaring in VR mogelijk...[Aanvrager/Partner] wil binnen dit project de haalbaarheid van een nieuwe innovatieve manier van leren gebaseerd op een combinatie van bewegend leren en Mixed Reality onderzoeken...Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat je beter leert wanneer je beweegt. ..Mixed Reality maakt ervaringen mogelijk waardoor men wordt uitgedaagd om te bewegen en dus beter kan leren...In het onderzoek worden de knelpunten blootgelegd van de techniek en er wordt aan oplossingen gewerkt die het gebruik van deze techniek in educatie mogelijk maakt voor een brede jonge doelgroep...Dit project levert een duidelijke bijdrage aan de maatschappelijke uitdaging gezondheid, educatie en welzijn. De toepassing van Mixed Reality moet namelijk zorgen dat leren efficiënter, beter gezonder en leuker

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2018-0250
Rijksbijdrage € 25.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2018
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon