Regio Noord | Dynamische digitale billboards

Mundu is exploitant van digitale billboards varierend van de grote billboards langs snelwegen tot schermen in bijvoorbeeld het Euroborg-stadion. Mundu biedt daarmee voor haar klanten goed bereik van de doelgroep en is een serieuze concurrent van bijvoorbeeld Interbest, die fysieke borden exploiteert. Momenteel wordt de aansturing van hetgeen getoond wordt op de billboards aangestuurd door de betreffende hardware-leverancier, waardoor een centraal punt van waaruit campagnes (op maat) kunnen worden ingepland, ontbreekt. Mundu wil zelf controle over de aansturing hebben en heeft daarom het streven een overkoepeld IT-systeem te ontwikkelen waarmee zij haar reclamecontent én de aansturing naar alle digitale displays zelf regelt...Mundu wil uiteindelijk een eigen IT-systeem ontwikkelen dat dynamisch, op basis van externe databronnen, haar reclamecontent selectief kan pushen naar selecties van hardware (schermen) die zij exploiteert. Hiermee moet het systeem op basis van inkoopvoorwaarden en parameters als het weer, actualiteiten en regio, de relevante reclamecontent tonen (bv. bij -20 worden standkachels gepromoot). Als laatste moet het systeem ook maatschappelijk relevante berichten als AmberAlert kunnen tonen op haar schermen.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2018-0229
Rijksbijdrage € 17.040,00
Locatie Nederland
Jaar 2018
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Mundu B.V.