AR gaming as a marketing campaign
Wirelab wil de haalbaarheid onderzoeken van een te ontwikkelen platform op het gebied van gamification en marketing/merchandising. In de muziekwereld hebben grote DJ's/artiesten/bands een grote fanbase. Doel is om een game(platform) te ontwikkelen waarmee deze fans o.b.v. de scores in de game kunnen sparen voor fanproducten/merchandising en (korting op) tickets voor concerten. Zo wordt de fanbase meer betrokken bij de content die een DJ/artiest aanbiedt wat de merkwaarde versterkt en awareness creeert bij de doelgroep. Het spel maakt gebruik van augmented reality en gps om animaties te projecteren op beelden van de camera van een smartphone, wat enigszins vergelijkbaar is met het bekende Pokemon-Go. De app wordt voorzien van content vanuit een te ontwikkelen centraal platform waarbinnen de game kan worden geconfigureerd voor specifieke DJ’s/artiesten en voor specifieke (concert)locaties. Wat is nodig om niet alleen een game als ‘product’ te ontwikkelen en op de markt te brengen, maar een platform te bieden waarbinnen de game - tijdelijk en in een bepaald gebied - kan worden ingezet als marketingcampagne in aanloop naar een event/concert ?