Dynamische video

Het eindresultaat is een dienst in de vorm van een platform: een DSP (‘Demand Side Platform software’) waarmee advertentieruimte kan worden ingekocht op exchanges en een aansluiting maken op SSP’s (‘Sell Side Platforms’) van publishers. Op het platform kan enerzijds geautomatiseerd video’s worden samengesteld (‘Dynamische video’) en anderzijds worden gehandeld op advertentienetwerken. Dit project sluit aan bij de doelstellingen van de topsector 'Hightech Systemen & Materialen en ICT', het thema ‘Data, data, data’ en actielijnen ‘Innovatief datamanagement’ (4a) en ‘heterogene data’ (4b). Met de ontwikkeling van het dynamische video-platform wordt het mogelijk om geautomatiseerd persoonlijke videoadvertenties creëren en vertonen op basis van informatie uit verschillende bronnen: informatie van sociale media, locatiegegevens en contextuele informatie. Dataverzameling en –verwerking spelen hierbij een belangrijke rol. Ook het omzetten van deze data naar relevante output komt aanbod.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2018-0072
Rijksbijdrage € 24.960,00
Locatie Nederland
Jaar 2018
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon