Next Generation Online Marketing Intelligence platform

De wereld van een (online) marketing is in recente jaren complexer en complexer geworden. BigData, Social Media, Sentiment, marktgegevens, trends en patronen, marketingplannen en strategie, marketing en sales acties en SEO & SEA zijn een klein aantal voorbeelden van zaken waar men bij marketing mee te maken heeft of invloed op uit moet oefenen. Er wordt van organisaties verwacht dat men een enorme hoeveelheid beschikbare of verkrijgbare data verzamelt en analyseert zodat er op basis van verstandige, onderbouwde redenaties beslissingen kunnen worden genomen die de resultaten positief beïnvloeden, denk bijvoorbeeld aan conversie of productsentiment. Deze data-analyse en de op basis daarvan genomen beslissingen moeten echter vaak in een dusdanig kort tijdsbestek worden uitgevoerd om nog effect te hebben, dat de meeste organisaties zich hier niet op toe kunnen leggen. FasterIntel wil een Next Generation Online Marketing Intelligence platform ontwikkelen dat inzichten, specifieke te ondernemen acties en voorspellingen kan genereren voor organisaties op basis van de beschikbare data bij de klant zodat de organisaties zelf zich bezig kunnen houden met hun core business. Naast deze functionaliteit moet het ook mogelijk worden om dankzij de nieuwste datascience technieken, patroonherkenningsalgoritmiek en machine learning te voorspellen wat voor effect een voorgenomen actie bij de klant zal hebben op de Key Performance Indicators (KPI’s) die men heeft gedefinieerd.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2018-0068
Rijksbijdrage € 24.918,00
Locatie Nederland
Jaar 2018
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Conversionmob Personeel B.V.