Regio Zuid | SAILOR

De kosten voor software ontwikkeling voor integratie op robotica-systemen is vaak 3 tot 5 keer hoger dan de hardware waarop het systeem gaat werken. Dit geld over het algemeen ook voor autonoom rijdende en varende toepassingen. Daarnaast worden er steeds hogere eisen gesteld aan de software met betrekking tot veiligheid. Voor optimale veiligheid heeft de regeleenheid een real-time safety controller, maar ook 1 of meerdere CPU’s voor het uitvoeren van de regelingen en een GPU voor machine learning en Intelligent Imaging. Aangeboden oplossingen zijn echter erg specifiek voor een bepaald product of bestaan uit meerdere sub-systemen welke de complexiteit vergroten in industriele toepassingen. ..Bovenstaande is aanleiding geweest voor het Intelligent Autonomous Mobility Center om dit project te starten en onderzoek uit te voeren naar de haalbaarheid van een vooraf geconfigureerde controller welke ondersteuning bied aan alle I/O voor autonome rijdende en varende platformen, inclusief geintegreerd batterij management systeem voor LiFePO4 cellen. Het gebruik van een FPGA in plaats van een GPU moet de controller flexibel maken voor verschillende soorten toepassingen en future-proof maken t.o.v. ontwikkelingen in Machine Learning methoden. .De oplossing zou moet helpen het ontwikkelkosten van autonome platformen te reduceren.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0897
Rijksbijdrage € 19.900,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon