Regio Zuid | VR Robot en real life VR voor het onderwijs

De toepassing van Virtual Reality in het onderwijs heeft een enorme potentie: er is een groeiende vraag vanuit het onderwijs naar VR-lesmethoden omdat deze goed aansluiten bij de belevingswereld van scholieren. Huidige oplossingen bestaan alleen uit animatie, waarbij de link met de realiteit ontbreekt. Met behulp van de innovatieve VR-robot wil [Aanvrager/Partner] onderzoeken of het mogelijk is om lesprogramma’s te ontwikkelen voor educatief gebruik, gebruikmakend van 360 graden real life beelden van hoge kwaliteit. Met deze interactieve lesprogramma’s kan de lesstof realistischer worden weergegeven en kan de leerervaring worden verbeterd. Het project draagt hierdoor bij aan een innovatief onderwijsklimaat in Nederland. Het haalbaarheidsonderzoek moet aantonen of er interesse is vanuit ontwikkelaars en scholen voor deze innovatie, en welke vereisten er worden gesteld aan de lesprogramma’s vanuit het perspectief van de leraar en de leerling.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0870
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon