Regio Oost | Digital Chef

De doorlooptijd van het creatieve proces om te komen tot nieuwe, innovatieve.voedingsconcepten is lang, het kent vele verschillende stappen en heeft een groot.afbreukrisico. Gemiddeld haalt slechts 1 op de 10 ideeën ooit de eindstreep: de publieke.presentatie in een productschap van de supermarkt. En dan nóg is er geen garantie op.succes. Met dit project beogen we dat creatieve proces te digitaliseren, zowel het.agrofoodproduct zelf, als het verpakkingsontwerp en de shelfpresentatie. Ons doel is.hiermee de doorlooptijd van foodinnovatie te verkorten, onnodige verspilling door het.uitvoeren van testen tegen te gaan en de succes rate van foodinnovaties te vergroten. Door.de doorlooptijd te verkorten kunnen producenten veel dichter op de markttrends.ontwikkelen, directer inspelen op marktvragen en kortere innovatiecycli bereiken. Door dit.systeem als internetdienst in de markt te zetten geven we een brede boost aan innovaties in.de agrofood-industrie. Het biedt kansen voor kleine, lokale producenten, alsook aan grote.multinationals die hun producten landspecifiek kunnen innoveren. Voor ons als.projectpartners biedt de Digital Chef een verdere ontwikkeling van ons marktaandeel in.foodinnovatie en internetontwikkeling.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0639
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Agro en visserij, Voedings- en genotmiddelen
Aanvrager Dedutch B.V.