Regio Noord-Holland | Self Interactive Video Overlay

Interactieve video’s zijn een veelbelovend medium om mensen over te halen om bijvoorbeeld.direct een product kunnen aanschaffen of om direct hulp te krijgen bij het stoppen met roken..Onderzoek wijst uit dat maar liefst 15% meer actie wordt ondernomen op een interactieve video.als op een gewone video. Ondanks dat de technologie veelbelovend is, wordt deze nog beperkt.door de markt opgepakt. De reden hiervoor is tweeledig:.1. De grote online videoplatforms bepalen op dit moment welke interactie er in de video mag.zitten. Hierdoor hebben organisaties niet de vrijheid om een video naar eigen inzicht in te richten;.2. Video’s moeten custom ontwikkeld worden. Dit is zeker voor kleinere organisaties veel te.kostbaar omdat de kosten hiervan tussen de 40.000 en 80.000 euro liggen..Vanuit de markt is er dus een grote behoefte aan betaalbare interactieve videotechnologie.oplossingen waarbij men de volledige vrijheid heeft om naar eigen inzicht interactieve videos te.maken en te publiceren..Projectpartners ExMachina en Amsterdam Standard willen aan deze vraag tegemoet komen door.het ontwikkelen van SIVO: een Self service interactive video overlay. SIVO is een tool waarmee.gebruikers op een eenvoudige manier een interactieve overlay kunnen integeren in hun video..Met SIVO krijgen makers hun vrijheid terug om interactieve video’s naar eigen inzicht in te.richten. Bovendien kost de basisversie van SIVO slechts 6500 euro, hetgeen voor de meeste.organisaties zeer betaalbaar is. Met SIVO wordt het activeren van de doelgroep voor allerlei.organisaties toegankelijk en kan het medium video weer op een transparante en eerlijke wijze.worden ingezet.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0533
Rijksbijdrage € 54.017,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager PlayToTV B.V.