Regio Noord | Game-engine technologie haalbaarheidsonderzoek in broadcast toepassingen

Sinds 2008 ontwikkeld [Aanvrager/Partner] zijn eigen engine voor broadcast toepassingen welke ingezet wordt voor een diversiteit aan televisie en radio toepassingen, zoals visual radio, spelshows, graphics en video playout. Broadcast technologie wordt meer en meer ingehaald door de game industrie, wat betreft graphics en video engines. De game industrie is een enorm groeiende markt, waardoor technologieën op dat gebied met dezelfde vaart ontwikkeld worden. [Aanvrager/Partner] zal moeten erkennen dat als het wil aansluiten met de concurrentie, het noodzakelijk is deze ontwikkeling op de voet te volgen.....Met dit project willen wij onderzoeken of game technologie toepasbaar is in of bij geheel nieuw te ontwikkelen toepassingen of als aanvulling op bestaande diensten ..en producten van [Aanvrager/Partner] in de broadcast industrie. Specifiek toegespitst op interactieve graphics overlay en playout producten en diensten. Denk hierbij aan ..live interactie in vormen van game shows op tv of radio, augmented reality, 3D graphics of ai. Kortom visualisaties met een hoog interactief gehalte voor de doelgroep van radio en televisieprogramma's die verder gaan dan alleen ..weergeven van now playing informatie, sms, facebook, twitter of ander social media berichten van kijkers.....Het haalbaarheidsproject is gericht op het ontwikkelen van een softwaresysteem waarin Visual radio, broadcast overlay en interactieve broadcast applicaties kunnen worden geïntegreerd. ....Doelstelling van dit onderzoek is de haalbaarheid aantonen of het financieel/economisch en technisch mogelijk is om game

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0420
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon