DOT+
Het DOT+ project grijpt aan op de verschraling van het onderwijs, waar het ontbreekt aan eigenaarschap over het collectieve belang bij zowel leraren als leerlingen. Ingegeven door een hoge prestatiedruk en verantwoorden van lesmethoden naar overheid, ouders en inspectie die leraren niet zelf ontwikkeld hebben. Het onderwijs mist aansluiting met leerlingen en het bedrijfsleven, hetgeen maatschappelijk schade als gevolg heeft: extra scholing voor aansluiting die in eerste instantie niet geboden is. ....Het DOT+ (Docenten Ontwikkel Team +) project adresseert de beschreven problemen door de ontwikkeling van een ‘onafhankelijk co-creatie-platform voor aanvullend actueel en gepersonaliseerd lesmateriaal’. Een platform waarin docenten met betrokken partijen samenkomen en ondersteund worden met kennis en tools, om nieuw lesmateriaal te ontwikkelen als aanvulling op bestaande lesmethodes. Het digitale platform waarborgt onafhankelijkheid door toepassing van innovatieve digitale technieken. In het digitale platform wordt ook een streamingdienst opgenomen waarbij docenten hun lessen real-time aanbieden. Door het digitale platform kunnen leerlingen zonder vakdocent, los van tijd en plaats, de leerstof tot zich nemen..