VICKY

In het vervolgtraject wordt een data- en notificatieplatform ontwikkeld voor VICKY, een persoonlijke parkeer-assistent. Het vinden van een parkeerplek in de stad is een enorme uitdaging geworden: er is vaak niet genoeg plek, de plekken die er zijn zijn duur en het kost veel tijd om de nog beschikbare plekken te vinden. Het resultaat: lang rondjes rijden in de stad om te kunnen parkeren. Dit kost tijd en geld en levert onnodige uitstoot van uitlaatgassen en verkeersdrukte op en wordt ‘de parkeeruitdaging’ genoemd.....Om in staat te zijn om een basisaanbod van parkeerplaatsen te creëren, is het belangrijk om eerst partners met een groot aantal parkeerplekken op één locatie aan te trekken. Omdat eigenaren in dit segment waarschijnlijk niet alleen overtuigd zijn door inkomsten uit parkeerplekken, is het belangrijk om ook de voordelen van de community te benadrukken. Zo kan de app helpen om nieuwe gasten en klanten aan te trekken door directe communicatie via notificaties. ....Welke nieuwe klanten interessant zijn kan weer worden afgeleid uit het profiel van de gebruiker. Wanneer iemand met een interessant profiel in de buurt is kan er bijvoorbeeld een aanbieding voor een arrangement worden gestuurd via de app (parkeren, winkelen en daarna korting op een diner). Ook misbruik zal zoveel mogelijk moeten worden voorkomen. De verwachting is dat dit de propositie interessant genoeg maakt voor partijen in dit segment.....Dit project sluit aan bij de doelstellingen van de topsector Hightech Systemen en Materialen (HTSM) en ICT en het thema Big Data en ICT voor een verbonden wereld. Bijna iedereen beschikt tegenwoordig over één of meerdere mobiele apparaten (smart phone, tablet). Deze apparaten verzamelen data die kunnen worden gebruikt voor verschillende toepassingen binnen een bedrijfspropositie (‘Big Data’). Mobiele geolocaties kunnen bijvoorbeeld worden gekoppeld aan data bij derden (sociale media, zoekopdrachten) om op basis van een opgebouwd gebruikersprofiel relevante content te sturen.....Dit stelt VICKY in staat om heel specifiek te communiceren en persoonlijke berichten aan gebruikers van de app te versturen en misbruik (in een vroeg stadium) te signaleren. Voor de propositie van de aanvrager is dit interessant omdat hoteleigenaren, restaurants en cafés op basis van deze informatie aanbiedingen kunnen sturen naar gebruikers die een parkeerplek zoeken in de buurt. Maar dan moeten de bedrijven wél onderdeel worden van de community. Een grote community is nodig om voldoende tractie te krijgen in de markt en actieve, betalende klanten binnen te halen. Deze klanten leveren dan weer de informatie die kan worden gebruikt bij het vermarkten van VICKY.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0061
Rijksbijdrage € 19.720,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Elektronica-industrie, ICT
Aanvrager Vicky B.V.