Eduscape Innoverend Leren

[Aanvrager/Partner] probeert manieren te ontwikkelen om de snel veranderende wereld en alles wat daarbij komt kijken te vertalen naar het onderwijs vanuit een interdisciplinair perspectief. Uit meerdere pilotstudies blijkt dat een Educatieve Escape room mogelijkheden biedt voor assessments en bij kan dragen in het aanleren of introduceren van nieuwe kennis/vaardigheden en het herhalen of in praktijk brengen van lesstof. In veel gevallen zijn het nu leerkrachten zelf die met beperkte tools en middelen een educatieve game (bijv. een escape room) maken o.b.v. van eigen ontwikkelde leerdoelen. De huidige didactische modellen zijn niet alleen ontoereikend, maar de docenten hebben ook niet de middelen en de technieken om een sterke en krachtige leeromgeving te creëren waarin – al de bovengenoemde – aspecten zoals theoretische kennis, sociale en praktische vaardigheden bij elkaar komen. ....In het beoogde vervolgproject willen we een interactieve en mobiele educatieve Escaperoom ontwikkelen met een gevarieerde set aan spelvormen. Als basis voor het spel zijn de verschillende schoolvakken. Door deze verschillende schoolvakken te integreren in een ‘educatieve’ spelvorm ontstaat er een holistisch leeromgeving waarin de leerling het geleerde direct in praktijk kan toepassen. Hierdoor beklijft de leerstof beter wat het abstractievermogen van de leerling ten goede uitkomt. Uitdaging daarbij is het integreren van de leerdoelen in de puzzelmechanieken zodat er door het maken van de puzzels kennis en vaardigheden worden opgedaan, het aan (blijven) bieden van een wisselende boeiend

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2019-0056
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2019
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon