Onderzoek naar geautomatiseerde test- en build verificatie proces
[Aanvrager/Partner] ontwikkelt technische toepassingen en oplossingen, vaak buiten de technische kaders van gaming engines zoals Unity. Binnen dit project wordt onderzocht hoe een nieuw certificatieproces kan worden ontwikkeld waarmee de meest gangbare consoles worden bediend. Op dit moment is er geen alternatief waarmee dit mogelijk is. Een build, zoals het testen en uitbrengen van één game wordt genoemd, duurt nu bij bepaalde games soms dagenlang, bij certificatie soms een week. Kleinere gamestudio’s kunnen door het gemis van mankracht alleen maar voor bepaalde consoles een game uitbrengen. Op dit moment moeten games handmatig getest worden en zijn de stappen zeer omvangrijk. Dit onderzoek, richt zich op het build- en testproces te automatiseren voor verschillende consoles en PC. Als hieruit blijkt dat er ergens in het proces een stap niet goed is uitgevoerd –circa 400 pagina’s grote certificatie documentatie, welke anders is tussen elk platform-, dan wordt de hele build afgekeurd en moet het spel opnieuw worden gecertificeerd. Voor kleinere gamestudio’s is dit niet te doen. En zeker niet voor een gelijktijdige release op meerdere platformen, via streaming platformen zoals Steam. [Aanvrager/Partner] onderzoekt de mogelijkheden om hiervoor een geautomatiseerde manier te ontwikkelen waarmee games binnen een paar klikken getest, gevalideerd (tegen de omvangrijke documentatie van SDK vendors) en gereleased kunnen worden...Om bovenstaande te tackelen, is [Aanvrager/Partner] voornemens te onderzoeken hoe, runtime, het certificatieproces is te integreren in Jenkins en hi