Regio Zuid-Holland | Social Life Instant Performance App

In het hedendaagse digitale tijdperk, sluit het onderwijssysteem niet langer aan op de scholier/student en op het bedrijfsleven. Enerzijds leren jongeren in het onderwijs onvoldoende 21st century skills en anderzijds krijgen ze in het onderwijs geen directe bevrediging, terwijl ze dat in de huidige consumptiemaatschappij wel gewend zijn. Doordat jongeren in het onderwijs niet worden gemotiveerd op een manier die aansluit bij hun belevingswereld, ontdekken ze onvoldoende wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. Dit leidt tot studievertraging of een verkeerde studie- of beroepskeuze, met psychologische problemen en burn-outs tot gevolg...Binnen dit project wil SLIP de technische en economische haalbaarheid onderzoeken van een social gamified app om scholieren en studenten op een aansprekende manier te motiveren, te engagen en te informeren over verschillende beroepen. Hierdoor tracht SLIP het onderwijs beter op het bedrijfsleven aan te laten sluiten en het welzijn van jongeren en toekomstige werkenden te verbeteren.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2020-1304
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2020
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager SLIP