Regio Zuid | Dealbooster voor MKB
Succesvoller MKB in de provincie Limburg en uiteindelijk binnen héél Nederland is wat Suppilo drijft. Het indienen van deze aanvraag is 3-ledig haalbaarheid toetsen of de Suppilo Methode beschikbaar gesteld kan worden middels een digitaal platform voor het kleine MKB tot maximaal 50 fte. Dit omvat de technische, markteconomische en commerciële haalbaarheid...Aanleiding.De klantengroep van Suppilo bestaat uit groot MKB binnen de B2B-markt. Binnen deze markt voorziet Suppilo in de behoefte aan structuur en zekerheid over marketing & sales aanpak om doelstellingen te bereiken. Dit doet zij door middel van een door Suppilo ontwikkelde en wetenschappelijk getoetste methode aan te bieden in hoogwaardige consultancy. Deze methode wordt gebruikt op strategisch, tactisch en operationeel vlak. Suppilo heeft opgemerkt dat de behoefte binnen de markt waar zij actief is, ook bestaat binnen het klein MKB en ZZP in B2B. Met het huidige aanbod van diensten kan Suppilo binnen deze nieuwe markt niet voorzien in die behoefte doordat de investeringscapaciteit van deze markt aanzienlijk lager ligt dan binnen de huidige markt. Suppilo is hierdoor op zoek gegaan naar een andere manier dan hoogwaardige consultancy om deze nieuwe markt wel te kunnen bedienen...Doelstelling.Het beoogde resultaat van dit project is dat Suppilo binnen 11 maanden een plan van aanpak in handen heeft met een gekoppelde investeringsplanning waarmee de voor haar nieuwe doelmarkt bediend kan worden met een passend product in de vorm van een geautomatiseerd platform, waardoor ook deze doelmarkt de beschikking heeft over de Suppilo Methode waarmee grip op omzet en groei kan worden gerealiseerd. Hieruit kan de volgende hoofdvraag worden geformuleerd voor dit project: Is het technisch, commercieel en organisatorisch haalbaar om een ondersteuningsplatform te ontwikkelen en vermarkten voor de Suppilo Methode...Het innovatieve karakter.Het innovatieve karakter zit in de vertaling van de Suppilo Methode naar een digitaal platform inclusief de beschikbare data van een bedrijf over het marketing & sales proces. Het beoogde platform zal door de toepassing gaan beschikken over data van al haar klanten en de gehele externe omgeving. Met deze big-data kan onderzocht worden of het platform Artificial intelligence kan ontwikkelen. Deze Artificial Intelligence levert advies aan ondernemers op het gebied van marktbenadering. De innovatie is het volledig automatiseren en dynamisch maken van het marketing en sales proces (de marktbenadering) voor het MKB. Het platform biedt een “google” achtig interface waarbij een organisatie door middel van vraagstelling vragen en antwoorden terugkrijgt die passen binnen de methode. De antwoorden van deze mark gerelateerde vraagstellingen vormen de input voor de inrichting van het Marketing & Sales proces. Het zal extern onderzoek in de markt niet alleen veel nauwkeuriger maken, immers de “Artificial” antennes scannen het hele internet af, het zal, in tegenstelling tot “normaal’ onderzoek, ook dynamisch zijn. De “scanners” zullen continue blijven scannen om veranderingen, en daarmee relevante informatie, direct te kunnen oppikken. De Suppilo methode zal deze informatie direct vertalen naar de methodisch kant...Marktperspectief.De kleine MKB ondernemer van vandaag dient continu de veranderingen in de markt in de gaten te houden. Het bedrijf laten groeien en de daarbij behorende mensen een volgende stap laten zetten om de doelstellingen te behalen. Er wordt veel geïnvesteerd in productontwikkeling maar de bijbehorende inspanning om vernieuwingen te vermarkten ontbreekt. De kleine MKB ondernemer dient ondersteund te worden in het behalen van zijn ambities. Er is een behoefte aan grip op de aanpak naar doelstellingen en haalbaarheid. Binnen deze behoefte worden oplossingen gezocht in een horizontale aanpak binnen het Marketing & Sales proces. De markt is onbewust onbekwaam in het vinden van een verticale oplossing. .