Regio Oost | CONNECTED AUTOMATED TRANSPORT

Digitalisering en automatisering moeten leiden tot het versneld realiseren van een adaptief, verbonden en duurzaam Vervoer en logistiek systeem. Dit project onderzoekt de haalbaarheid van de toepassing van ‘smart yards’ bij Vervoer en logistieke hubs voor de ontkoppeling van vrachttransport en het afhandelen van vracht middels een autonome last-mile mbv autonome voertuigen. Met een simulatiestudie wil [Aanvrager/Partner] het potentieel van smart yard kwantifceren in termen van verminderde congestie en een beter Vervoer en logistiek afhandelingsproces. Het doel is om een generieke oplossing te vinden die toepasbaar is bij meerdere use cases onder verschillende niveaus van autonomie. Digitalisering en automatisering moeten leiden tot het versneld realiseren van een adaptief, verbonden en duurzaam Vervoer en logistiek systeem. Dit project onderzoekt de haalbaarheid van de toepassing van ‘smart yards’ bij Vervoer en logistieke hubs voor de ontkoppeling van vrachttransport en het afhandelen van vracht middels een autonome last-mile mbv autonome voertuigen. Met een simulatiestudie wil [Aanvrager/Partner] het potentieel van smart yard kwantifceren in termen van verminderde congestie en een beter Vervoer en logistiek afhandelingsproces. Het doel is om een generieke oplossing te vinden die toepasbaar is bij meerdere use cases onder verschillende niveaus van autonomie.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2020-0837
Rijksbijdrage € 19.950,00
Locatie Nederland
Jaar 2020
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Vervoer en logistiek
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon