Regio Noord-Holland | 100% restafvalvrij middel retourVervoer en logistiek
Seenons B.V. (hierna: Seenons) is een startup opgericht in september 2019 en is gevestigd in Amsterdam. Seenons focust zich op het optimaliseren van afvalinzameling en verduurzamen van de afvalverwerkingsindustrie, waarbij Seenons een heldere missie heeft gedefinieerd: “Samen 100.000 bedrijven en 3.000 verenigingen in 2025 in Nederland restafval-vrij te maken.” Seenons is sinds.Subsidieaanvraagformulier MIT R&D-samenwerkingsproject 2020 – verplichte bijlage bij digitale aanvraag 20 van 28.september 2019 erkend als particuliere vervoerder, inzamelaar, handelaar en bemiddelaar in de afvalverwerkingsindustrie volgens de VIHB-Registraties..Budbee is een tech bedrijf dat als doel heeft de beste Vervoer en logistieke service voor e-commerce te ontwikkelen. Hiervoor ontwikkelt Budbee technologische innovaties om Vervoer en logistieke uitdagingen op te lossen, ze noemen het logtech. Sinds 2016 heeft Budbee een nieuwe revolutie voor e-commerce bezorgingen gestart, door consumenten in staat te stellen hoe en wanneer ze hun pakketjes willen ontvangen..Budbee onderscheidt zich onder andere door:.-> Real time tracking van de bezorging (a la Uber).-> Communiceren van een exacte bezorgtijd: op 1 minuut precies!.-> Mogelijkheid doorgeven speciale wensen aan bezorger als consument.-> CO2 neutrale bezorging.-> Gamified omgeving voor bezorgers met een review systeem.Samen willen Seenons en Budbee een nieuwe dienst ontwikkelen om op een duurzame en efficiënte manier reststromen te verzamelen bij bedrijven, die weer als grondstof dienen voor nieuwe producten. Met deze toepassing verdwijnt de vuilniswagen uit het straatbeeld en worden restromen behandeld alsof het producten zijn..De grootste vernieuwing is in de manier waarop naar de distributie wordt gekeken. In de huidige situatie is distributie vrijwel altijd asymmetrisch. Bedrijven verkopen producten aan consumenten en bezorgen die aan huis. Ze nemen ook producten retour, maar streven altijd naar zo min mogelijk retour en netto levering vanwege hun verdienmodel. Bij de terugreis is de laadruimte daarom grotendeels onbenut. Tegelijkertijd leveren bedrijven die reststromen inzamelen geen producten en starten ze de route zonder lading. In beide gevallen blijft hierdoor dus Vervoer en logistieke capaciteit onderbenut..Essentieel voor de innovatie is dat er een nieuwe verpakking wordt gerealiseerd die aan de criteria van de hele keten voldoen. Zo dient de verpakking lek- en geurdicht te zijn, bij voorkeur efficiënt ‘stapelbaar’ te zijn qua vorm zodat er minimale inhoud wordt ingenomen, goed handelbaar te zijn, enzovoorts. Bekende statiegeldsystemen zoals europallets, flessen, kratten, etc. voldoen niet aan deze criteria en zijn bovendien gericht op (retour-) levering van steeds hetzelfde product (denk hierbij aan het statiegeld kratje van de Albert Heijn die je ook alleen bij de Albert Heijn in kan leveren). Voor efficiënt gebruik dienen vervoerders daarnaast zelf statiegeldproducten mee te nemen om bij afnemers om te kunnen wisselen, zoals dat nu bijvoorbeeld in de bevoorrading van supermarkten gebeurt..Seenons en Budbee willen ritten combineren en vervoerders net zo vol een stad in laten rijden als uit laten rijden. Bezorging van producten kan zo uiteindelijk met de zelf te ontwikkelen verpakking en het innovatieve distributieplatform volledig CO2-neutraal gebeuren.