Regio Noord | Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V., begeleidt door ASQA Subsidies B.V., voert in dit MIT Haalbaarheidsproject een onderzoek uit naar de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor zijn leerplatformen. Het algoritme dient te leren van de grote hoeveelheid data van de leerlingen om vervolgens daarmee nieuwe oefeningen, lessen en/of toetsen te creëren, zonder tussenkomst van een docent. Hierdoor worden docenten ontlast in hun werkzaamheden, wat weer ten goede komt aan het tekort aan leraren. Bovendien krijgen leerlingen een op maat gemaakte aanpak. Een leerling dat sterk is in wiskunde zal steeds uitdagendere lesmateriaal en oefeningen voor zich krijgen. Zo kan een leerling wiskunde op HAVO niveau volgen en bijvoorbeeld Aardrijkskunde op VMBO niveau. Tot slot zorgt deze ontwikkeling er ook voor dat leren op afstand makkelijker en effectiever wordt. Dit is een grote oplossing voor leerlingen die vanwege gezondheidsklachten thuis moeten blijven. Mocht de haalbaarheid aangetoond worden in dit haalbaarheidsproject dan is Taal & Digitaal B.V. voornemens om een ontwikkelingstraject op te starten.

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2020-0464
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2020
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Taal & Digitaal B.V.