Regio Noord | Dynamische productclassificatie obv gebruikersvoorkeuren
ZUPR Holding (verder: ZUPR) heeft met warenhuis.groningen.nl een digitaal warenhuis ontwikkelt waarin lokale middenstanders via één centrale website (of platform) hun producten online kunnen aanbieden. Productinformatie (afkomstig van retailers en producenten) wordt aangeboden via vooraf vastgestelde classificaties (bv. ‘lifestyle’, ‘huishouden’ of ‘hobby’). Lastigheid hierbij is dat iemand of een organisatie een classificatie vaststelt (bv. het merk of de webshop-bouwer), waaraan de gebruiker zich te voegen heeft, terwijl ieder individu uniek is en vanuit zijn/haar perspectief naar de data kijkt en een eigen classificatie in zijn/haar hoofd heeft én de webshop in staat moet zijn flexibel te zijn voor toekomstige producten. Het moet dus mogelijk zijn dat de classificatie relatief is aan de scope van de gebruiker en de bekeken dataset. Dit kan onder andere gedaan worden door een persoonlijke classificatie/structuur van de gebruiker aan te brengen op basis van zijn/haar voorkeuren en dit proces vervolgens geautomatiseerd kan worden op basis van de data van de gebruikers gecombineerd met de data van bijvoorbeeld de merken.