Regio Noord | Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het onderwijs kent een steeds hogere uitstroom van leerlingen naar het speciaal onderwijs, met een stijging van gemiddeld 1000 leerlingen per jaar volgens het VWS, waarbij er steeds minder aandacht voor het individu is binnen ons educatiesysteem. Daarnaast heeft onze maatschappij te maken met enorm hoge burn-out cijfers en blijkt dat mensen weinig emotioneel contact hebben met zichzelf. Het is belangrijk om kinderen al van jongs af aan te leren om zelf te kunnen: 1. Inchecken met hun eigen gevoel; en 2. Praten met elkaar hierover; zodat we er voor zorgen dat we een generatie creëren die leert empathie te ontwikkelen en niet te vervreemden van menselijk contact ondanks de huidige digitalisering. [Aanvrager/Partner] is voornemens in haar haalbaarheidsstudie te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor de ontwikkeling van een interactieve tool op een online platform waar kinderen hun dag kunnen inchecken met Doris Dorpsuil, voordat hun schooldag/ doktersconsult/ pedagogische hulpverleningssessie begint. De digitale communicatietool ondersteunt een effectieve manier van communiceren face-to-face en stimuleert sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. ....Binnen dit haalbaarheidsonderzoek wil [Aanvrager/Partner] een onderzoek doen naar de technische en economische haalbaarheid van dit softwareproduct. [Aanvrager/Partner] wil de oplossing gaan inzetten in de markt gericht op onderwijs, ziekenhuizen en pedagogische hulpverlening.....Het beoogde resultaat van dit haalbaarheidsonderzoek is een go/no-go beslissing voor de ontwikkeling van de digitale communicatietool in het onli