Ren, scan en leer

In het huidige leerproces van de kinderen wordt nauwelijks bewogen. Kinderen zitten veel stil tijdens de lessen en worden fysiek en motorisch nauwelijks uitgedaagd tijdens hun schooldag. Klaslokalen zijn niet geschikt om te bewegen, omdat ze vol staan met tafels en stoelen Zeker ongereguleerde bewegingen als draaien, bukken, rekken en strekken zijn niet wenselijk. En juist deze ongereguleerde bewegingen zijn nodig voor de motorische ontwikkeling van deze jonge kinderen. Het gevolg is dat veel kinderen de dagelijkse beweegnorm niet halen en dat de motorische vaardigheid van kinderen in de afgelopen jaren sterk achteruit is gegaan. Dit alles met grote negatieve gevolgen voor hun fysieke en mentale gezondheid. Kleuteruniversiteit, van oudsher een aanbieder van lesaanbod op basis van kinderenboeken gericht op de brede ontwikkeling van het jonge kind voor het kleuteronderwijs, wil hier graag een oplossing voor bieden. Zij hebben een oplossing voor ogen waarbij gebruik wordt gemaakt van de al bestaande ICT-infrastructuur (tablets) op scholen. Het doel is om een low cost en daardoor toegankelijke oplossing te ontwikkelen die kleuters (4 - 6 jaar) actief laat bewegen om op die wijze leerinhoud tot zich te nemen. Verwacht wordt dat het product ook voor andere leeftijdsgroepen is in te zetten. Om dit te bewerkstelligen heeft Kleuteruniversiteit de mkb’er Springlab Learning benaderd. Springlab Learning is een bedrijf die met succes een product heeft ontwikkeld dat bewegen stimuleert en op de markt heeft geïntroduceerd, gericht op het spelenderwijs leren voor de buitenschoolse opvang e

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2020-0324
Rijksbijdrage € 149.093,00
Locatie Nederland
Jaar 2020
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon