Fizzness

Meer en meer mensen in Nederland lijden aan matig tot ernstig overgewicht. In 2018 leed 50,2% van de Nederlanders aan overgewicht . Bewegen is een veelgehoord advies maar er zijn veel barrières om naar de sportschool te gaan. Eén hiervan is het gebrek aan kennis over gezondheid en fitness , versterkt door de opkomst van budget ketens, waarbij weinig begeleiding en persoonlijke aandacht is. Daarnaast sporten mensen tegenwoordig niet alleen vanwege gezondheidsredenen, maar ook om te laten zien wat zij kunnen en bereikt hebben. Via apps en websites delen mensen hun statistieken, achievements en participeren in challenges waarbij de gebruiker real-life fysieke targets moet halen en ook samen moet werken met andere sporters. ....Veel van deze apps en online challenges zijn statisch en bevatten enkelvoudige, voorgeprogrammeerde trainingsschema’s. In de basis functioneren deze apps naar behoren, maar al snel komen gebruikers uitdaging te kort, verliezen progressie en uiteindelijk motivatie. Hierdoor blijft het niet meer dan een ‘digitaal logboek’ voor het bijhouden van prestaties. ....In beoogd vervolgproject wilt [Aanvrager/Partner] een applicatie ontwikkelen waarin tailor-made trainingsprogramma’s en uitdagingen geboden worden. Hierbij wordt rekening gehouden met de fysieke eigenschappen van de verschillende ‘spelers’. Sport, spel en techniek worden gecombineerd tot een nieuwe manier van sporten. Belangrijk onderdeel zal een 3D Avatar zijn die de reflectie van de gebruikers’ progressie inzichtelijk maakt, coacht en ‘leeft’ met de gebruiker door deze op het juiste moment de mot

Projectsamenvatting

Projectnummer MIT-2020-0237
Rijksbijdrage € 20.000,00
Locatie Nederland
Jaar 2020
Subsidieregeling Mkb-innovatiestimulering Topsectoren
Sectoren Creatieve industrie
Aanvrager Aanvrager geen rechtspersoon